Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros
    odpowiedział(a)
    Varta e39 Albo Banner Running Bull AGM 70Ah. Ale to okolice 500-550 brutto.
    nie wiem jakie masz auto ale jeśli nie masz rekuperacji możesz brać tańsze ZAP ExpeditionAgm 70 albo Autoparts AGM (tak -polski)
    Zawsze powtarzam AGM to bdb pomysł - spokój na lat i pewne odpalanie przy minus 20 stopniach i przy 11,9 V gdzie kwasowy staje się 30 złotowym depozytem

    oczywiscie jeśli jest opcja to komputerowi vcdsem trzeba powiedzieć ze ma AGM (start stop i rekuperacja, zaawansowany scenariusz ładowania )
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Przymierzam się do wymiany mojego Ori Aku z 2012 roku i zastanawiam się nad jakimś agm ze względu na styl jazdy, większość po mieście. Teraz mam dylemat jakiej firmy wybrać? Znalazłem vartę, Boscha i zap z tym, że zap ma trochę lepsze parametry ale też jest trochę droższy. Która firmę wybrać czy bez różnicy i brać najtańszy?

    Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Noth Star - druga marka ZAPa - 60Ah i 480 A
    Mam - przekozak - odporny na zasiarczenie (niestety sprawdzone)

    Tani jak lancz Wawie

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    ... Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.
    taa, łatwo powiedzieć, gorzej zrobić sam szukam ciężkiego, o dużej pojemności i z małym prądem rozruchowym ... ale to najczęściej nie idzie w parze ... no i wymiary (242x175x190), znalazłem coś takiego :



    wypisz, wymaluj jak ori

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Daje się największy jaki można w podstawie zamontować. Moc alternatora ma drugorzędne znaczenie.
    rowniez mit o niedoładowanym akumulatorze z powodu jego większych rozmiarów tez zostawiłbym w spokoju.

    w O1 podstawa akumulatora dźwignie max 248mm czyli 60Ah maksymalnie
    w O2 i O3 278 mm czyli 70Ah.(najlepiej AGM)
    Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Ori miał 44Ah. Można dać 60Ah, ale 53 też da rade

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Ori Varta z 2011r powiedziała pa pa, zastąpiła ją Centra Futura 53Ah
    ile Ah miała ori Varta ? jaki masz alternator ? dlaczego tylko 53Ah ? mój VIN (też 1.6) mówi, że alternator ma 90A, aku ori miał (powinien mieć) 60Ah 480A

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Ori Varta z 2011r powiedziała pa pa, zastąpiła ją Centra Futura 53Ah

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    Po ponad 8 latach kuca mi już w skodzie centra standard. Jest coś lepszego za te pieniądze?
    A może brać tańszego wertteile/varta bo to i tak to samo?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jeszcze Moll jest znakomity ale jego cena bywa wyższa niekiedy niż AGM wiec chyba wybór jest prosty w tym przypadku.

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Z korkami jeszcze dobre (poprawcie mnie bo mam wiedzę z conajmniej sprzed roku)

    Autopart z Mielca
    Jenox Classic /zap std
    Westa (takie żółte heavy duty - Ukraińskie, te podobno waza swoje i jeszcze postarzanie produktu nie dotknęło tego producenta)
    Moll to już wiadomo klasyka ale w tej cenie masz EFB, który z definicji jest lepszy od zwykłych kwasiaków

    Centra Classic ... już na wyginięciu ale można dorwać marketowe oemy oparte na niej.

    najbardiej do mnie przemawia Autoparts potem ZAP na równi z Westą (nawet ta granatowa)
    Dodam jeszcze FIAMM - nawet te wyżyłowane mają korki pod naklejką.

    Zostaw komentarz:


  • angeloch
    odpowiedział(a)
    Polecam Westa Forse, w dobrych cenach, testowane na Syberii, na ciężkim sprzęcie. Idzie nawet do USA i Kanady. Ciężko jest znaleźć w naszych sklepach - podobno tylko jedna firma ma wyłączność. Rzekomo renomowane marki zeszły ostatnimi laty na psy, oszczędzają na wszystkim, a niech ktoś zareklamuje bubel - wszystko odrzucają. Padają często po 2-3 latach. Płyty ołowiane cięte i coraz cieńsze. Westa robi z płyt odlewanych. Chyba, że ktoś ma kasę to stać go na te z wyższej półki. Tyle w temacie.

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    U mnie w centrze standard jest całe zdejmowane wieczko, więc wody dolać można, choć nigdy tego jeszcze nie robiłem i nie wiem czy to zrobie bo już powoli pada. Dodam że ma prawo bo kupiłem ją 8 lat temu.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Aku z naklejką centra standard mają zgrzewane wieczka. U mnie właśnie pada 2 letni 74ah perion z jonsoncontrols.
    Korki są droższe w produkcji No i można przecież wlewać różne czary mary i przedłużać żywotność (np siarczan magnezu roztwór wysycony i wlewamy na wyładowany aku) potem wolniutko impulsowo potrzymać ze 3 tygodnie i śladu po zasiarczeniu nie ma

    Zostaw komentarz:


  • toomasz
    odpowiedział(a)
    Nowin odnośnie fabrycznych akumulatorów w Nowych autach.. W Moim dokładnie pół roku wytrzymał i został wymieniony na gwarancji na szczęscie...

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Aku z naklejką centra standard mają zgrzewane wieczka. U mnie właśnie pada 2 letni 74ah perion z jonsoncontrols.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Z korkami jeszcze dobre (poprawcie mnie bo mam wiedzę z conajmniej sprzed roku)

    Autopart z Mielca
    Jenox Classic /zap std
    Westa (takie żółte heavy duty - Ukraińskie, te podobno waza swoje i jeszcze postarzanie produktu nie dotknęło tego producenta)
    Moll to już wiadomo klasyka ale w tej cenie masz EFB, który z definicji jest lepszy od zwykłych kwasiaków

    Centra Classic ... już na wyginięciu ale można dorwać marketowe oemy oparte na niej.

    najbardiej do mnie przemawia Autoparts potem ZAP na równi z Westą (nawet ta granatowa)

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Podobno nowe aku, tzw. bezobsługowe, czyli tam gdzie nie da się zdjąć listwy z korkami do cel, mają: zminimalizowane odparowanie wody i dodatkowo wychwytują te małe opary. No sam nie wiem...

    Tak czy inaczej jakby przyszło mi kupować aku: to byłaby Topla, a jakby budżet pozwolił jakiś Moll z odkręcanymi celami. Jest też coś takiego jak Varta Wertteile, produkowana przez Johnson Controls i też ma korki do odkręcenia na celach.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Wyciągnąłem dziś aku z Golfa 4, 1,6 benzyna. Jest tam jakiś Virth (jako już drugi prawdopodobnie), 60Ah, 560A. Obudowa czarna, daty produkcji nie ma nabitej, lub nie mogę jej znaleźć. Listwa nad celami tak zblokowana z obudową, że podważyć nie da rady.
    Cóż, podłączyłem do Cteka i niech się ładuje do jutra rana.
    Z boku tego aku była przyklejona instrukcja i było w niej napisane, żeby ładować co 6 mc...

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
    Dolewacie wody destylowanej do aku tzw. bezobsługowych? Mam Vartę Blue, chyba 74Ah w 1,9 TDI, założona w 2012r.. Nie widać przez obudowę jaki jest poziom elektrolitu. Ma sens podważać po bokach śrubokrętem, trochę na siłę, pokrywę, żeby zdjąć listwę z korkami i dolać wody dest.?
    Zawsze jest sens sprawdzić bo ilość wody nie tylko zależy od akumulatora ale warunków użytkowania.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Dolewacie wody destylowanej do aku tzw. bezobsługowych? Mam Vartę Blue, chyba 74Ah w 1,9 TDI, założona w 2012r.. Nie widać przez obudowę jaki jest poziom elektrolitu. Ma sens podważać po bokach śrubokrętem, trochę na siłę, pokrywę, żeby zdjąć listwę z korkami i dolać wody dest.?

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Ładowałem z zakręconymi korkami; z boku obudowy są dwa otwory odpowietrzające, jeden - ten od strony ściany grodziowej jest cały czas otwarty (nie ma koreczka), mowa oczywiście o akumulatorze jak na zdjęciu wyżej

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Po dolaniu wody ja ładuję z odkręconymi korkami.

    Zostaw komentarz:


  • Nurek
    odpowiedział(a)
    Po dolaniu wody destylowanej należy zakręcić korki i potem ładować czy ładować z odkręconymi korkami?

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Mam właśnie taki akumulator Varta z 2010 roku, uzupełniałem już w nim elektrolit- poziom był taki w skrajnych celach, że płyty przykrywał na styk. Doładowuję go okresowo i działa.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...